Välkomna till 4:ans klassrum. I denna blogg kommer ni hitta information om vad vi arbetar med just nu i skolan. Se till att gå in ofta så ni inte missar något!

måndag 27 september 2010

Veckobrev År 2 v. 39

Hejsan!

Under tre veckor framöver kommer Malin att vara med oss i klassen. Hon läser till lärare och kommer att hålla i en del lektioner. Temat som hon valt att arbeta med är Sagoskrivning med hjälp av Photostory.  Mer information kommer på separat papper.


På onsdag är jag på utbildning och det kommer en vikarie i klassen. På eftermiddagen går F-3 skoljoggen tillsammans.  Vill man komma sportklädd går det bra men det är inte nödvändigt men ta gärna med en märkt vattenflaska. Läs mer på pappret jag skickar hem.

Jag tänkte ibland fotografera barnen i verksamheten. Jag skickar hem en kopia av det papper ni fyllt i angående ert tillstånd/inte tillstånd att barnen får förekomma på skolans hemsida. Stämmer det som ni fyllt i behöver ni inte höra av er annars vill jag att ni kontaktar mig så fort som möjligt.


Måndag: Rörelse
Tisdag: Idrott
Onsdag: Skoljoggen, se separat papper
Torsdag: Idrott  Läsläxa   
Fredag: Veckans Ord


Läxa

Läsläxa: Läs sidorna i din läsebok högt för någon vuxen, läs flera gånger så att läsningen flyter. Svara på frågorna i din skrivbok, ta hjälp av en vuxen. Läs gärna igenom igen vad de ska tänka på när de skriver sina meningar, det står på första sidan i skrivboken.

Veckans Ord:
bara, båda, mina, lika, näsan, medan, utan, sidan, bakat, lurat




LOTTA